כתב אישום נגד המחבל-ילד בן 13: "המעשים בוצעו באכזריות"

בנצי ליזרוביץ' 3 Comment on כתב אישום נגד המחבל-ילד בן 13: "המעשים בוצעו באכזריות"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבוקר הוגש כתב אישום נגד המחבל בן ה-13 שהיה מעורב בפיגוע לפני כשלשה שבועות בו דקר יחד עם בן דודו ילד בן גילו וצעיר כבן 20 בשכונת פסגת זאב בירושלים. הוא מואשם בשתי עבירות של ניסיון לרצח.

כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד יובל קדר מתואר כיצד תכנן הילד מבית חנינה, בדרכו חזרה מבית הספר יחד עם בן דודו (15) את הפיגוע, לאחר ששוחחו על המצב במסגד אלאקצא, על מצבם של תושבי עזה ועל הרשות הפלסטינאית וארגון החמאס והחליטו להיות "שאהידים" – להיהרג כחלק ממלחמה למען הדת.

הם החליטו לבצע פיגוע דקירה כלפי יהודים במטרה להורגם. השניים נטלו סכינים והלכו מביתם בשכונת בית חנינה לעבר שכונת פסגת זאב, שם הבחינו בצעיר בלבוש חרדי ודקרו אותו פעמיים במטרה להורגו. לאחר שהצעיר נמלט, הבחינו השניים בנער בן 12 מתיישב על אופניו, השניים התקרבו אליו, ודקרו אותו 4 פעמים במטרה להורגו.

עוברי אורח חשו לעזרתו של הנער, והנאשם ובן דודו החלו לברוח. הנאשם נוטרל באמצעות רכב שהתנגש בו, ובן דודו נורה על ידי שוטרים כאשר רץ עם סכין לעברם.

בסוף הדיון הוחלט כי המחבל הצעיר ישהה במעצר בית במעון שבכפר ירכא, לנוכח מסוכנותו הוא ישהה במעון נעול למשך 70 יום. עו"ד לאה צמל המייצגת את הילד טענה כי "יש ציד מכשפות נגדו. הוא לא הביע נכונות לדקור אף אחד והוא הונחה על ידי אחר. הדבר היחיד שאנחנו יודעים זה שהוא נדרס, וכיום מוכה ע"י סוהרים ואסירים".

בכתב האישום נכתב כי "המעשים בוצעו באכזריות תוך גרימת פציעות חמורות וסיכון חיים", יצוין, כי בכתב האישום מודגש כי מי שדקר את הקרבנות היה בן דודו, שנורה ונהרג.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    עו"ד לאה צמל המייצגת את הילד טענה כי "יש ציד מכשפות נגדו. הוא לא הביע נכונות לדקור אף אחד והוא הונחה על ידי אחר. הדבר היחיד שאנחנו יודעים זה שהוא נדרס, וכיום מוכה ע"י סוהרים ואסירים".

  2. 2

    שימו לב מי המייצגת…

  3. 1

    כתב אישום בדיחה גסה: מי החליט שהוא לא ביצע דקירה?